Tavaszi kerékpározás: frissítsd fel az elmédet!

Mielőtt útnak indulunk, hogy megtegyük az első tavaszi tekerésünket, nagyon fontos, hogy átnézzük a bringát, megnézzük az alkatrészeket, felpumpáljuk a gumikat, valamint beolajozzuk a láncot.

Ahogy beköszönt a tavaszias időjárás, azonnal előkerülnek a szabadtéren sportolók, hiszen a monoton benti tréningek sokak számára nagyon unalmasak és élvezhetetlenek.

Ebben a cikkben arról írunk részletesebben, hogy miért éri meg tekerni, hogyan frissíthető fel vele az elme.

Vizsgáljuk meg a kerékpárt mielőtt útnak indulunk

Egy alapos mosás minden bicajra ráfér, hiszen a tél folyamán valószínűleg poros és piszkos lett. Egy vödör, kefe, rongy és egy kis mosószeres víz, így a kerékpár olyan lesz, mint újkorában. A forgó alkatrészekkel azonban mindenképpen óvatosan kell bánni, hiszen nem tesz nekik jót a tisztítószeres víz.

Az eladó pedelec kerékpárok között is mindig akad olyan, amelyeknek egy kis tisztításra van szükségük. Főleg, ha sok ideje nem foglalkoztak már vele. A csikorgó és nyikorgó hangok jelezhetik a számunkra, hogy itt az ideje olajozni egyet. Szükség esetén az egész láncot is lecserélhetjük, hiszen még mindig olcsóbb, mint egy szétkoptatott fogaskerék cseréje. Nézzük meg a csavarok állapotát, húzzuk meg, ahol kell, ellenőrizzük a gumikat, így már semmi sem akadályozhat meg bennünket abban, hogy felfrissüljünk a tavaszi levegőtől.

A biciklizés jótékony hatásai

Főleg a tavaszi kerékpározás van jó hatással a lelkünkre. Mivel a tél nagy részét a nagy fal között töltöttük, így igazi felüdülés lehet egy kicsit kimenni a szabad levegőre. Bicajozás közben főként a környezetünkre figyelünk, így a gondolataink nem a problémáink körül keringnek. Amennyiben például reggelente bicajjal megyünk dolgozni, máris sokat tettünk azért, hogy elkerüljük a napi stresszt.

Hasonló hatással van a lelkünkre a munka utáni hazatekerés is, hiszen ez támogatja a stressz levezetését akkor is, ha csak 10-20 percről van szó. Hozzá kell tenni, hogy sok esetben kerekezés közben születnek a legjobb ötletek, amiket aztán könnyedén hasznosítani tudunk.

A friss levegőn, szép napsütésben történő kerekezés tehát nemcsak a testre, hanem az egész lelkünkre pozitívan hat. Remek kedélyjavító, ráadásul új helyeket fedezhetünk fel általa. Nem kell ahhoz az erdőbe menni, hogy bicajozzunk egy jót, hiszen számtalan útvonal, ösvény áll a rendelkezésünkre, ahol még nem jártunk korábban. Mehetünk egyedül vagy társasággal, mindegyiknek megvan a maga előnye. A cél mindenképpen az, hogy élvezzük a mozgást, amely jó hatással van a testünkre.

Összegezve

A kerékpár tavasszal azonnal előkerül, ha jobbra fordul az idő. De mielőtt feltöltenénk vele a lelkünket, mindenképpen ellenőrizzük, hogy minden rendben működik-e rajta. Utána mehet töltődés, járhatunk vele munkába, vagy csak szimplán tekerni egyet hétvégén.

Kapcsolódó cikkek

Tavaszi kerékpározás: frissítsd fel az elmédet!