Miért érdemes elliptikus trénert venni otthonra?

Most felsoroljuk az előnyöket.
Miért érdemes elliptikus trénert venni otthonra?

Ha azon kapja magát, hogy sorban áll az elliptikus trénerhez az edzőteremben, nincsen egyedül. Az elliptikus tréner gyakran az egyik legkeresettebb kardiógép a fitneszközpontokban, de otthoni edzéshez is kiváló választás. Vajon mitől olyan népszerű? Az alábbiakban megismerheti, milyen jó élettani hatásai lehetnek a használatának.

1. Növeli az állóképességét és a kardiókapacitását

Az aerob edzés, más néven kardio a kiegyensúlyozott edzési rutin kulcsfontosságú része. Amikor aerob gyakorlatokat végez, szívének és tüdejének keményebben kell dolgoznia, hogy izmait több vérrel és oxigénnel láthassa el.

Az elliptikus gép segítségével végzett kardio erősíti a szívét, a tüdejét és az izmait, ez pedig segíthet az állóképesség fejlesztésében. Egy elliptikus tréner arra is alkalmas, hogy nagy intenzitású intervallum edzést és kardioedzéseket végezzünk vele.

2. Sok kalóriát éget el

Ha rövid időn belül szeretne sok energiát felhasználni, ugorjon fel az ellipszis trénerre! Súlyától függően ez a kardiógép körülbelül 270–400 kalóriát képes elégetni 30 perc alatt. A kalóriaégetés fokozása érdekében fontolja meg az elliptikus edzések intenzitásának növelését is.

3. Kevésbé terheli az ízületeket

Futás vagy más nagy hatású kardio gyakorlatok végzése közben térde, bokája, csípője és más ízületei ütéseket szenvedhetnek. Az ellipszis tréneren azonban a lába soha nem emelkedik el a pedálokról, így ez a gép alacsony terhelésű kardio edzést kínál. Az elliptikus edzés lényegesen kevésbé megterhelő, mint például a kocogás és egyéb edzésformák.

4. Felső -és alsó testedzésként is szolgál

A fogantyús elliptikus gép azon kevés kardiógépek közé tartozik, amelyek mind felső, mind alsó testedzést biztosítanak. A felsőtest hatékony edzésének kulcsa a súly és az ellenállás egyenletes elosztása - más szóval az, ha ugyanolyan gyorsan pumpálja a karját, ahogyan a lábát mozgatja.

Ha helyesen végezzük, az ellipszis megcélozhatja a farizmokat, a combizmokat, a quadokat, a mellkast, a hátat, a bicepszeket, a tricepszeket és a törzsizmokat is.

5. Adott lábizmokat fejleszthetünk vele

Az elliptikus pedálok ellenállását és dőlésszögét egyaránt módosíthatja. Ezzel célba veheti az alsó test különböző izmait, beleértve a quadokat, a farizmokat, a combizmokat és a vádlit. A dőlésszög növelésével jobban célozhat alsó testének hátsó részére, ha pedig lejjebb állítja a lábpedálokat, úgy érezheti, hogy a quadok keményebben dolgoznak. Mivel a lábpedálok hátrafelé is forognak, használatukkal jobban összpontosíthat a combizomra és a fenékre.

6. Javítja az egyensúlyt

A súlyzós gyakorlatok nemcsak a csontok erősítését, hanem az egyensúly javítását is szolgálják. Ha feláll és elengedi az elliptikus fogantyúkat, akkor a törzsizmokat megcélozva fejlesztheti egyensúlyát. Csak arra ügyeljen, hogy az ellenállás és a dőlésszög kezelhető szinten legyen, így biztonságosan használhatja az elliptikus gépet a fogantyúk nélkül is.

Kapcsolódó cikkek

A magas vérnyomás kiváltó okai

A magas vérnyomás kiváltó okai

A magyar emberek jelentős hányada küzd a magas vérnyomás problémájával. A kezeletlen magas vérnyomás azért is nagyon veszélyes, mert számtalan betegséget okozhat. Azonban az életmódunk megváltoztatásával sokat tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljön ben

Top 5 fiatalító szupertáplálék

Top 5 fiatalító szupertáplálék

A táplálkozásunkkal igenis befolyásolhatjuk, pontosabban lassíthatjuk az öregedési folyamatokat. Minél több antioxidánsban gazdag szupertáplálékot fogyasztunk, annál tovább maradhatunk fiatalosak. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!

Elhízás - modern korunk egyik riasztó népbetegsége

Elhízás - modern korunk egyik riasztó népbetegsége

Egy járványos megbetegség, ami életéveket vesz el betegektől.